Thursday, January 6, 2022

Min hobby engelska uppsats

Min hobby engelska uppsats



Romeo och Julia Fate Essay Berättande Essay. Min favorithobby är trädgårdsarbete och l min hobby engelska uppsats så mycket att plantera nya växter och vattna dem varje morgon. Jag har förberett vackra rabatter i varje hörn av trädgården och planterat färgglada rosor, liljor, mogra, solrosor och andra säsongsbetonade blommor. De blir så glada när jag tar mina problem på ett enkelt sätt och försöker lösa dem utan att få ilska och spänning. Sakta och säkert blev jag förtrollad av att sy så mycket att det dominerade tankarna och blev min hobby. Det håller mig i form fysiskt och mentalt. Essä om vattenföroreningar, min hobby engelska uppsats.





Starta din WordPress-blogg



Hobbyer spelar en viktig roll i vårt liv. De håller oss sysselsatta på lediga timmar och gör livet lyckligt. De får oss att glömma våra bekymmer och ger oss inspiration. De gör livet intressant och trevligt. De ger oss energi och lär oss arbetets värdighet. Alla hobbyer är användbara på ett eller annat sätt. Men det jag gillar mest är trädgårdsarbete. Jag har nyligen utvecklat en smak för det. Det är både trevligt och ekonomiskt. Jag har alltid haft en kärlek till naturen och har beundrat blommor och växter, min hobby engelska uppsats. Men jag har aldrig tidigare känt den verkliga glädje de ger det mänskliga sinnet. Det är först nu som jag lär mig vilket kunskapsförråd de har för oss. Trädgårdsarbete ger oss många övningar. Det lär oss att arbeta med våra egna händer.


Det för oss i nära kontakt med naturen. Det är ett nöje att gräva jorden för att göra rabatter och gräva kanaler för vatten. Allt detta är väldigt intressant, min hobby engelska uppsats. Denna typ av fysisk träning är förtjusande och njutbar. Trädgårdsskötsel lär oss växtlivets underverk. Det är en källa till stort nöje att se fröna spira till växter med små och ömma blad. Vi lär oss hur och när vissa sorters blommor och växter växer vilka förutsättningar som krävs för hårväxt vilka vanor de har och under vilka gynnsamma omständigheter de kan frodas. Vi lärde oss också om växternas sjukdomar och deras botemedel.


I trädgårdsarbete läser vi själva naturens bok. Trädgårdsskötsel bidrar till platsens skönhet. Den karga platsen börjar förändra sitt utseende. Växterna får fram knoppar som blommar ut till vackra blommor i olika färger. Det ger en charm till hela synen. Blomningen, rankorna, det gröna gräset och den gröna häcken gör platsen så attraktiv. Vi vet att det är jordens frukt på etiketten vi känner den verkliga glädjen av det. Trädgårdsarbete bidrar till vår komfort och hälsa. Vi njuter av den friska luften, den svala brisen och den behagliga skuggan av träd. De sött doftande blommorna gör luften doftande. Det fräschar upp hjärnan min hobby engelska uppsats piggar upp kroppen, min hobby engelska uppsats. Hoppa till innehållet. Uppsats om analfabetism på engelska för studenter och barn 5 april, Naturens skönhet Uppsats på engelska för studenter och barn 21 februari, A Cricket Match Essay 5 januari, Uppsats på internet på engelska 23 februari, Kort uppsats om Charminar på engelska 10 februari, Uppsats om Min hobby engelska uppsats Conservation 27 mars, Meeting an Old Friend Essay 26 juli, My Favorite Season Autumn Essay 3 februari, Necessity is the Mother of Invention Essay 16 februari, Skriv din sökning.


Lägg till engelsk sammanfattning till startsidan Lägg till!





uppsats om visuell kommunikation



Min hobby är trädgårdsarbete. Trädgårdsskötsel är en hälsosam hobby. Det finns en liten trädgård framför mitt hus. Jag har planterat några vackra växter. Det håller mig i form fysiskt och mentalt. Jag går upp tidigt på morgonen och jobbar i min trädgård i en timme. Jag håller det snyggt och rent. Det finns många typer av blomväxter som ros, bela, juhi, chameli etc. Jag tar bort ogräs och klipper de extra grenarna. Jag vattnar dem dagligen morgon och kväll. Jag odlar också lite frukt och grönsaker. Vi får färsk frukt och grönsaker från min trädgård.


Trädgårdsskötsel är en billig hobby. Jag tror att växter och träd är mycket användbara för vårt liv. De ger oss inte bara mat att äta utan serverar oss också på många sätt. De gör luften frisk. Det frigör också syre för oss. Min bror och syster jobbar med mig. På så sätt lär vi oss läxan av samarbete. Detta är den mest tillfredsställande delen av processen. Detta beror på att det fungerar som grädde på moset att se den konceptuella idén bli bar. Men känslan av spänning jag upplever efter att duken är tillverkad förångas snabbt. Jag lämnas genast med lusten att börja om igen.


Varje aktivitet som man gör för nöjes skull kallas som en hobby. Det kan allt från att läsa böcker, spendera tid med dina husdjur, resa runt, prata med nya människor, precis allt som ger en enorm glädje för en person och lindrar en person från spänningarna i det dagliga livet. Jag har också en hobby som är ganska vanlig i världen eftersom så många människor gör det. Min hobby är att läsa allt kunnigt vare sig det är tidningar, tidskrifter, noveller eller romanserier. Jag bara älskar att läsa. Jag har faktiskt den här bra samlingen av böcker hemma som jag känner är den största skatten jag har. När jag gick i skolan blev vi ombedda att läsa tidningen varje dag och komma med tre nationella, tre internationella och tre sportnyheter i klassen.


Detta var en sorts regelbunden aktivitet för oss. Det är härifrån jag samlade intresset för att läsa tidningar. Långsamt när vi alla växte upp utvecklades denna hobby att läsa tidningar på morgonen till en heltidsaktivitet med läsning som kom runt. Sammantaget dessa år har jag nöjet att läsa Harry Potter-serien, som fortfarande är den bästa, Shiva-trilogin från Amish Tripathi, böcker från bra författare både från Indien och utomlands. När det gäller böcker kan de vara våra närmaste vänner någonsin. Great Books främjar vår hjärna med fantastiska kontemplationer och information helt enkelt som en anständig vän.


Vi kan lära oss många nyttiga saker samtidigt som vi läser en anständig bok. Böcker komponerade av välkända och erfarna författare får oss att förbättra oss som person och visar oss dessutom hur vi kan tjäna allmänheten på det mest idealiska sättet. När vi är separerade från alla andra kan vi i allmänhet skaffa en bok och börja läsa för att känna att vi varva ner. Böcker är våra närmaste följeslagare eftersom de får oss att göra otroliga saker i vardagen och övervinna våra besvikelser. Böcker kan vara bra eller hemska, men det är vår plikt att välja dem med omtanke. Släktskap med bra böcker gör dig bra individ och sällskap med dåliga böcker gör dig till en fruktansvärd individ. Böcker kommer säkert att finnas där för dig i dina hemska tillfällen. Böcker motiverar oss att ha drömmar. Dessutom förmedlar böcker ett positivt incitament till vårt liv och gör oss till en bättre människa.


Att ha en hobby är verkligen grundläggande för en solid karaktär och kropp. Förutom att de är roliga kan en hobby återuppliva en helt, hjälpa till att förbli solid, dynamisk och glad. Att spendera tid på att göra saker som vi uppskattar kan hjälpa till att skjuta upp mognad och framkalla positiva känslor som hjälper mot specifika sjukdomar. En hobby gör dig gladare och mer substans som människa. Förutom det faktum att detta är användbart för ditt allmänna välbefinnande och välstånd, utökar det också din tillfredsställelse med livet och ger dig harmoni, glädje och energi.


Om dina dagar är fyllda med bara kundsamlingar, satsningar och konstant arbete, kan en hobby hjälpa till att underlätta en del av det trycket och ta din hjärna från jobbet. Faktum är att några forskningsstudier har visat att individer som deltar i fritidsaktiviteter är mer motvilliga till problem med kreativt minne. Hobbyer är dessutom kända för att bekämpa sorg och lägre cirkulationsbelastning. Så förutom att fritidsintressen hjälper dig mentalt så är de användbara för din kropp också. Att ha en hobby som vi tycker om att göra ger oss glädje och främjar våra liv. Det ger oss något roligt att göra mitt i vår fritid och ger oss chansen att lära oss nya förmågor.


Vi är exceptionellt lyckligt lottade som har ett så stort antal olika alternativ där ute idag. Det finns faktiskt hela webbplatser som är engagerade i avledningar och intressen. Det mest idealiska sättet att utveckla en annan hobby är att ta ett hugg på något nytt. Världen är laddad med magnifika, energigivande övningar som vi kan undersöka och omfamna som våra egna. Uppenbarligen är vi alla unika och därför förändras våra intressen och fritidsaktiviteter. Hur som helst, när vi upptäcker ett intresse som vi verkligen uppskattar och är entusiastiska över, hamnar vi i snäppet. Det visar sig vara en del av våra liv och uppmuntrar oss på ett exceptionellt nära hemmet sätt. Sist men inte minst, hobby hjälper oss att leva våra drömmar som vanligtvis ignoreras på grund av våra hektiska liv.


Vi deltar alla i någon form av aktivitet i linje med våra intressen som vi hämtar glädje och lycka från; denna aktivitet är vår hobby. Vi har alla olika fritidsintressen baserat på våra intressen, ogillar och gillar. Det finns många olika typer av fritidsintressen som vi kan visa intresse för och utveckla, exempel på fritidsintressen är att sjunga, dansa, spela utomhus- eller inomhusspel, rita, samla antikviteter, fågelskådning, skriva, fotografera, läsa, äta, leka, sport, musik, trädgårdsarbete, matlagning, titta på TV, prata och andra aktiviteter du kan tänka dig. Våra olika hobbyer som blir en källa till att tjäna pengar och ett medel för försörjning och vi kan bygga en mycket framgångsrik karriär av våra hobbyer.


En hobby är menad att njuta av på vår fritid men det kan bli mycket mer än så. En populär missuppfattning är att vi bara kan ha en hobby; detta är helt inte sant. När jag växte upp älskade och tyckte jag om att laga mat och jag spenderade timmar på att titta på matlagningsprogram och se mina föräldrar laga mat. Förr snarare än senare började jag också prova olika recept och rätter som jag sett på TV och ibland till och med finjusterade några saker och gjorde egna delikatesser. Matlagning gav min barndom så mycket glädje och lycka vilket gjorde det till en av mina hobbyer, jag kunde laga mat hela dagen och jag blir bara glad av tanken på att testa ett nytt recept.


En annan hobby för mig är fotboll som är en slags oavsiktlig hobby om det finns något sådant. Jag hade alltid älskat att titta på fotboll eller fotboll och var ganska bra på att analysera och förstå spelet men jag försökte aldrig riktigt spela sporten på grund av min första hobby som är matlagning vilket innebar att jag var mer inomhuspersonen. Ödet skulle hända att en av mina nära vänner var med i universitetsfotbollslaget och alla målvakter blev skadade så han berättade för mig om en öppen audition för positionen som målvakt och jag bestämde mig för att prova på.


Jag var underbar på försöken och fick en plats i universitetsfotbollslaget, jag blev en ganska briljant målvakt och jag ser fram emot varje tillfälle att komma in på spelplanen. Det finns den här känslan av tillfredsställelse och tillfredsställelse jag får när jag är på spelplanen. Det är mycket möjligt att ha mer än en hobby så öppna dig för möjligheterna med alla olika aktiviteter och intressanta saker runt omkring oss. Min favorithobby är trädgårdsarbete. Jag tillbringar större delen av min fritid när jag inte lagar mat eller spelar fotboll i trädgårdsarbete. Trädgårdsskötsel har varit en enorm källa till kunskap, utbildning, glädje och underhållning för mig.


Jag har haft möjlighet att lära mig mycket nytt om blommor, växter, grönsaker, fjärilar och till och med fåglar från trädgårdsarbete. Mina föräldrar har en liten tomt där jag utövar och utövar denna hobby. Jag har olika sorters grönsaker, blommor och några fruktträd i min trädgård. Några av grönsakerna jag odlar är morötter, tomater, blomkål, kål, spenat, rädisa, chili, bitter kalebass, etc. Jag odlar också blommor som jasmin, rosor, liljor, glatt guld, nejlika, vallmo, fluss och förgätmigej. Dessa blommor gör trädgården till en fröjd att se och ger trädgården en lugnande doft. Det finns några fruktträd i trädgården, inklusive banan, mango, guava och granatäpple.


Trädgården besöks ofta av ett stort antal fåglar och det finns till och med några fåglar som lever permanent på fruktträden. Det kvittrande ljudet från fåglarna och deras ljuva musik ger trädgården det perfekta skicket och gör den till den idealiska platsen att vara på. Trädgårdsarbete har också hjälpt min andra hobbyfotboll genom att hålla mig mentalt pigg, fysiskt vältränad och väldigt fräsch. Atmosfären i trädgården är mycket uppfriskande, fräsch och lugnande; det råder lugn i atmosfären i trädgården. Processerna och aktiviteterna som är involverade i trädgårdsarbete inkluderar ogräsrensning, grävning, ympning, skärning, mognad, vattning och bearbetning av jorden. Alla dessa aktiviteter ger mig den nödvändiga fysiska träningen jag behöver för att få min kropp i form och hålla mig skarp mentalt. Många familjemedlemmar och vänner uppskattar min trädgårdshobby.


Under årens lopp har jag kunnat utveckla färdigheter som behövs inom trädgårdsskötsel, ibland; min pappa hjälper mig också att underhålla trädgården. Jag har en värdig och underbar samling av tidningar och böcker om grönsaker, blommor, fruktträd och även trädgårdsarbete överlag. Det är en helt underbar upplevelse att se växter växa, utvecklas och blomma. Jag är inte full av kunskap inom trädgårdsskötsel; ibland får jag råd och hjälp av en professionell trädgårdsmästare för att veta vad jag ska göra. Jag spenderar en stor del av mina pengar på att köpa gödsel, frön, gödningsmedel, böcker om trädgårdsarbete och trädgårdsredskap och redskap.


Jag försöker fånga alla program på tv om trädgårdsskötsel, jag besöker växt- och blomstershower och även frukt- och grönsaksutställningar. Jag gör mitt bästa för att balansera alla mina hobbyer, studier och andra engagemang utan att skada någon av dem för de andra. Trädgårdsskötsel motiverar mig och ger mig en känsla av syfte om vad jag kan uppnå med mitt liv. När jag väl håller på med trädgårdsarbete glömmer jag alla mina bekymmer, problem och problem i världen. Jag är lyckligast när jag arbetar i trädgården eller när jag får ge mina vänner och mina familjemedlemmar frukter från trädgården. Böcker, matlagning, cricket, hobby, läsning. Få GRATIS Leads för arbete hemma levererade varje vecka! Gå med mer än 50, prenumeranter får regelbundna uppdateringar! Plus, få ett GRATIS exemplar av Hur man tjänar pengar på att blogga!


Meddelande från Sophia! Gilla detta inlägg? Du måste vara inloggad för att skriva en kommentar. Om oss Hem Om Projekt Rekommendationer Kontakta oss. Facebook Twitter. Bli Medlem. Jag skulle älska att höra från dig och läsa dina kommentarer om den här artikeln. Låt mig veta vad du tycker om den här artikeln. Är det till hjälp för dig? Dina kommentarer och förslag kommer att fungera som en inspirations- och lärplattform för mig. Hälsningar, Sophia. Här är några rekommenderade artiklar som du kan läsa härnäst: Essay on Success Essay on My School Essay on Solar Energy Essay on Christmas. Essä om vattenföroreningar. Essä om rädda träd. Lämna ett svar Klicka här för att avbryta svar.


Vi använder cookies på vår webbplats för att ge dig den mest relevanta upplevelsen genom att komma ihåg dina preferenser och upprepade besök. Sälj inte min personliga information. Cookie-inställningar Acceptera. Hantera samtycke. Stäng Sekretessöversikt Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse när du navigerar genom webbplatsen. Av dessa lagras de cookies som kategoriseras som nödvändiga i din webbläsare eftersom de är nödvändiga för att webbplatsens grundläggande funktioner ska fungera. Vi använder också tredjepartscookies som hjälper oss att analysera och förstå hur du använder denna webbplats.


Dessa cookies kommer endast att lagras i din webbläsare med ditt samtycke. Du har också möjlighet att välja bort dessa cookies. Men att välja bort vissa av dessa cookies kan påverka din surfupplevelse. Nödvändigt Nödvändigt. Nödvändiga cookies är absolut nödvändiga för att webbplatsen ska fungera korrekt. Dessa cookies säkerställer grundläggande funktioner och säkerhetsfunktioner på webbplatsen, anonymt. Cookie Varaktighet Beskrivning cookielawinfo-checkbox-analytics 11 månader Denna cookie är inställd av GDPR Cookie Consent plugin. Cookien används för att lagra användarens samtycke för cookies i kategorin "Analytics".


cookielawinfo-checkbox-functional 11 månader Cookien sätts av GDPR cookie-samtycke för att registrera användarens samtycke för cookies i kategorin "Funktionell". cookielawinfo-checkbox-necessary 11 månader Denna cookie är satt av GDPR Cookie Consent plugin. Cookies används för att lagra användarens samtycke för cookies i kategorin "Nödvändigt". cookielawinfo-checkbox-others 11 månader Denna cookie är satt av GDPR Cookie Consent plugin.

No comments:

Post a Comment