Tuesday, February 22, 2022

Uppsats min favoritlärare

Uppsats min favoritlärare



Det finns olika lärare i vår skola: de som kan lyssna på eleverna och älskar oss med alla uppsats min favoritlärare uppriktig kärlek. Hon slösar aldrig tid. Hon är idealisk för alla. Var också uppmärksam på sina svagare elever, hon gör det väldigt tydligt för alla om vilket ämne som helst och inspirerar oss att ställa frågor i hennes klass. Hon förbereder barn för olika dans- och musiktävlingar. Hon tar hand om varje elev i klassen personligen. Förutom ämnen lär hon oss god moral och etikett som gör oss starkare i karaktären.





INFORMATION



Meena Gupta är 46 år gammal. Hon är väldigt smart och vacker. Hon kan dans också. Hon är väldigt enkel och har alltid väldigt enkla kläder på sig. Hon ser alltid nykter ut. Hennes sätt är tilltalande och alla gillar hennes ton. Hon är en väldigt mjuk person. Hon är en mycket erfaren engelsklärare. Gupta har tagit sin forskarexamen i engelska och historia. Hon är lågmäld och väldigt strikt på samma gång. Det bästa med henne är att hon inte straffar fysiskt. Jag har aldrig sett henne ge straff på det sättet. Hon håller disciplinen i sin klass väldigt bra.


Jag upplever hennes positiva inflytande. Hon är också styrelseledamot i vår skola. Hon förbereder barn för olika dans- och musiktävlingar. Som engelsklärare uppmuntrar hon alltid eleverna att delta i olika engelska debatter och frågesporter, uppsats min favoritlärare. Under hennes ledning har vår skola vunnit många utmärkelser och priser i olika tävlingar och evenemang. Hon är en sann tillgång för skolan. Hennes röst är väldigt mjuk. Det gör klassen väldigt engagerande. Det är en utmärkt upplevelse att få engelskalektioner av henne. Ibland känner jag att jag är väldigt lyckligt lottad som har en lärare som henne.


Det känns som att vi tittar på en tv-serie. Hon har även studerat engelsk litteratur. Hon säger alltid till oss att läsa en engelsk tidning och romaner. Hon delar alltid fördelarna med att kunna engelska språket. Hon delar med sig av sina erfarenheter när hon reser till olika länder. Hennes föredrag är mycket intressanta. Hon undervisar alltid på ett berättelsesätt. Vi känner alltid att vi lyssnar på henne upprepade gånger. Även om hon är enkel och nykter är hon en väldigt humoristisk kvinna, uppsats min favoritlärare. Även vissa lärare blir avundsjuka på henne och hennes popularitet bland eleverna. En gång tog hon oss till seminariet för en mycket välkänd engelsklärare. Hon berättade att mannen på seminariet var hennes lärare. Hon presenterade oss för honom. Vid den tiden fick vi veta att vår engelskalärare var en mycket bra student på hennes college också.


Hon är väldigt stöttande och hjälper alltid behövande elever. Hon behandlar alla lika. Hon lade extra kraft på svaga elever. Jag har alltid sett henne sysselsatt i sitt arbete. Hon uppsats min favoritlärare slösar bort tid. Hon tar extraklasser när hon får tillfälle. Vi uppsats min favoritlärare de extra klasserna som hon tog. Hon är mycket känd utanför skolan också. Hon hjälper alltid behövande och fattiga människor. Hon tar hand om varje elev i klassen personligen. Hon delar alltid feedback från eleverna till sina föräldrar. När föräldrarna vill ge feedback om barnen går de alltid till vår klasslärare istället för att gå till rektorn.


Ibland misslyckas jag med att lämna in mina läxor. Utan att bli arg som andra lärare lyssnar hon alltid på mitt problem och min situation. Utan att ge fysisk bestraffning råder hon mig. Hon är en stor människa. Närhelst hon undervisar oss känner vi oss välsignade. Vi tycker att klassen borde ta längre tid. På grund av henne, uppsats min favoritlärare, 80 procent av eleverna i vår klass får mer än 90 poäng av Hon föreslår alltid en ny engelsk bok som kommer ut på marknaden. Hon visar oss alltid användbart engelska språk uppsats min favoritlärare. Jag tror att jag inte kommer att få en bättre lärare i mitt liv än henne. Hon är ett sant ideal. Hon säger alltid till oss att inte glömma henne efter skolan och vi säger att vi inte kommer att komma ut ur skolan på ett humoristiskt sätt.


Men innerst inne känner vi att vi kommer att sakna henne. Hennes föreläsningar, hennes sätt att prata, hennes värdefulla livsläxa, uppsats min favoritlärare, allt. Jag vet att efter att ha gått skolan kommer det att bli svårt att hitta en lärare som henne. Ändå kommer många av hennes tidigare elever och besöker henne väldigt ofta. De berättar fascinerande historier om deras skolliv med vår lärare. De berättar hur de var irriterande. Ändå, Ms. Gupta gav dem aldrig fysisk bestraffning. Jag är säker på att efter skolan kommer jag inte att se någon som hon.


Hon är idealisk för alla. Jag har aldrig sett en så inspirerande och motiverande personlighet i mitt liv hittills. Jag beundrar henne och kommer alltid att försöka vara som henne och följa lektioner som hon lärt ut. Vi är alla tacksamma för henne. Jag kommer aldrig att glömma ett så värdefullt bidrag till mitt liv. Hon kommer att vara min favoritlärare i hela mitt liv. Min favoritlärare är Mrs. Usha, vår lärare i naturvetenskap. Hon är också vår klasslärare. Faktum är att alla i klassen tycker väldigt mycket om henne. Usha kan sitt ämne mycket väl, uppsats min favoritlärare. Under hennes ledning och patientvård har även de svagaste eleverna förbättrat sin Science, uppsats min favoritlärare. När jag gick in i standard åtta brukade jag hitta på att skriva vetenskap och kemiska formler vilket är väldigt svårt, men Mrs.


Usha fick allt att låta så enkelt att jag nu inte har några svårigheter med att skriva formler. Usha är väldigt artig och snäll. Hon är också bestämd och tolererar inte odisciplin. Ändå klarar vi oss bra inom vetenskap. Jag har blivit bättre bara på grund av henne. Hon genomför också många formelspel och frågesporter i klassen för att memorera formeln på ett enkelt sätt. Hon gjorde naturvetenskapliga ämnen så lätta att jag leker med formeln. Hon använder många bilder och diagram för att förklara saker för oss. Hon berättar också intressanta historier. Det här är den del vi gillar bäst. Hennes förklaring ger oss en bra uppfattning om ämnet. Vi gillar alla att gå i hennes klass, och vi saknar sällan hennes klass. Usha gör ett kapitel, gillar en berättelse och presenterar över oss, sättet hon förklarar oss på är så intressant att vi glömmer att det är en del av lektionen.


Nästa år när vi går i nionde standarden kommer hon inte att undervisa uppsats min favoritlärare Vetenskapen, och vi alla kommer att sakna henne. Men hon har lagt grunden för oss som kommer att finnas med oss ​​hela livet. Hon är som min mamma som hjälper mig mycket.





exempel på biografiuppsatser



Ändå finns det min favorit - det här är en lärare i engelska språket - Victoria Bruce. Hon är en underbar lärare, en fantastisk person! Hon genomför lektionen på ett intressant sätt, förklarar tydligt reglerna eller innehållet i verken. Jag gillar henne också för att hon har ett fantastiskt sinne för humor. Ibland kan vi distrahera oss från ämnet direkt på lektionen genom att lyssna på roliga historier, skämt. Detta hindrar oss dock inte alls från att studera ett nytt ämne. Ibland kan hon vara sträng, och det gör att vi förbereder oss bättre för lektionen. Victoria utvärderar eleverna rättvist och motiverar oss. Hon gör alltid det lilla extra. Hon möter oss alltid halvvägs och hjälper oss inte bara med lektioner utan även med personliga frågor.


Alla lärare bör älska elever som deras föräldrar älskar dem. När allt kommer omkring, om lärarna inte gillar eleverna, och ännu mer om de inte respekterar dem, kommer de inte att kunna förmedla sina idéer och få eleverna att lyssna och älska ämnet som de älskar det själva. Att gå på hans lektioner är något vi ser fram emot, inte fruktar, som vi gör med de flesta andra lektioner. Han har så här mörkt med fler och fler gråa streck nu för tiden, fjädrande hår som kantar kanten av hans växande kala fläck, och håret studsar upp och ner med honom som tusentals små fjädrar. Vi satt alla lätt förlamade, och ville inte ens andas för högt, för att höra en så gemytlig och glad liten man tappa humöret var en enorm chock. Det är faktiskt den här läraren jag har att tacka för min kärlek till historia.


I hans lektioner betyder historia inte att kopiera ur läroböcker och skriva sidor och sidor med anteckningar. Historien lever; historia är något påtagligt, som du kan se, höra och känna, och vi kan leva det genom att klä ut och spela upp scener eller ta resor till viktiga platser av historiskt intresse. Förutom ämnen lär hon oss god moral och etikett som gör oss starkare i karaktären. Fast hon kommer inte vara vår lärare i nästa klass. Hennes undervisningsteknik kommer alltid att finnas med oss ​​och kommer att visa oss vägen till svåra situationer. Hon är väldigt omtänksam och kärleksfull av naturen. Hon har varit guldmedaljör på universitetet och har fått högre utbildning. Hon kommer alltid att vara min bästa lärare. Geeta Goswami är min favoritlärare i skolan.


Jag studerar i klass 4 och hon lär mig EVS Environmental Studies. Hon är en bra lärare, bryr sig mycket om oss och lär oss med enkla metoder. Kommer alltid i rätt tid i klassen och missar aldrig sin klass. Hon älskar mig väldigt mycket eftersom jag är hennes mycket disciplinerade och idealiska elev, jag följer alla hennes order och gör mitt klassarbete och hemarbete dagligen på ett rent sätt. Jag har aldrig varit sen eller frånvarande i hennes klass. Hon inspirerar oss att alltid följa den rätta vägen i livet. Till och med hon inspirerar oss att möta en mycket svår situation med mod. Hon förklarar att vi aldrig ska bli besvikna i svåra situationer och hitta några enkla sätt att ta oss ur dem.


Hon säger också till oss att aldrig tänka negativt och alltid tänka positivt eftersom det alltid är så här vi ska tänka och agera. Hon följer med oss ​​i en skolbuss till hennes hus där vi njuter av mycket genom att sjunga sånger och recitera dikter i bussen. Min favoritlärare var Mr. Sunil Dutt som lärde mig engelska och matematik i 2 år när jag gick i klass 3 och 4. Han var bosatt i Varanasi men bodde i närheten av skolan, han gjorde sin högre utbildning från Banaras Hindu University. Han var mycket artig och snäll av naturen och visste väl hur man hanterade små barn i klassrummet.


Jag minns honom fortfarande för hans unika undervisningsstil. Han gjorde mina matematiska begrepp väldigt tydliga, jag minns fortfarande hans lärarmetod. Just nu pluggar jag i 5:an, men saknar honom fortfarande väldigt mycket. När jag behöver lösa några svåra frågor i mitt matematikämne träffar jag honom då och då. Han ser väldigt smart ut med bra fysik, glänsande ögon och blont hår.

No comments:

Post a Comment