Sunday, January 16, 2022

Uppsatser om strategisk ledning

Uppsatser om strategisk ledning



Företag måste vara öppna för den radikala uppfinningen för att hitta nya, betydelsefulla och hållbara inkomstkällor. Jake Welch, VD på General Electrics, revolutionerade ledningen genom att introducera en rad innovativa idéer på sitt företag, strategiska ledningsuppsatser. Det första steget i strategisk ledning är definitionen av den nuvarande affärsnivån och uppdraget. Faktum är att rörelsen till internationella marknader ökar chanserna till framgång för såväl nya satsningar som mer etablerade företag. Det här leder till strategiska ledningsuppsatser fastställande av mål, utveckling av strategier och... Enligt G rel och Tat används det för att utvärdera styrkorna och svagheterna i den interna miljön, samt möjligheter och hot från den yttre miljön som påverkar företagen.





Beräkna PRICE (20 % rabatt)



Går du på gymnasiet, högskola, magisterexamen, kandidatexamen eller Ph. D och behöver någon som hjälper till att skriva din uppsats? Allt du behöver är att be om forskningsuppsatshjälp skriven av en specialist inom ditt akademiska område. När du köper en uppsats online från oss, erbjuder vi dig en original, noll plagierad och unik uppsats skriven av en engagerad författare som är doktors- eller magisterkvalificerad. com är en erfaren tjänst med över 9 års erfarenhet som har levererat över 83, strategiska ledningsuppsatser, uppsatser genom åren. En strategisk plan är en viktig ingrediens i skapandet av den bästa institutionen eller till och med i den personliga framgången Birkinshaw, ledarskap och god ledningsintuition är inte heuristiken för framgångsrik ledning av organisationen.


Strategisk ledning handlar om identifiering och genomförande av de organisatoriska målen med marknadens krav. En standardstrategisk ledningsplan följer en viss sekvens som utgör heuristiken för att organisera en strategisk plan David, Det första steget i strategisk ledning är definitionen av den nuvarande affärsnivån och uppdraget. Detta steg syftar till att titta på hur långt organisationen är när det gäller uppdraget, strategiska ledningsuppsatser. Nästa steg är att genomföra de externa och interna revisionerna. Båda revisionerna underlättar situationsanalysen där organisationen försöker ta reda på de faktiska scenarierna som omger den.


Det hjälper också till att skapa rätt förhållningssätt till de frågor som står inför organisationen Birkinshaw. Det tredje steget är formuleringen av ett nytt uppdrag och vision för organisationen. Uppdraget är ett generaliserat mål och det finns inget sätt att säkerställa genomförandet av uppdraget Sadler. Detta leder till det fjärde steget som är översättningen av uppdraget till mätbara och uppnåbara mål. Målformulering har strategiska ledningsuppsatser mer fokuserat tillvägagångssätt än mission statement-formuleringen. Det femte steget i den strategiska ledningsprocessen är formuleringen så att de strategier som ska tillämpas för att uppnå de strategiska målen. Strategier bedömer de mest effektiva tillvägagångssätten som en organisation kan använda för att uppnå de redan formulerade målen Sadler, Det sjätte steget i den strategiska ledningsprocessen är implementeringen av strategierna, det sista steget är prestationsutvärderingen av den strategiska planens effektivitet.


Strategisk ledning till skillnad från processer som lagerhanteringsprocessen är viktig eftersom den leder till skapandet av rätt förhållningssätt till de frågor som organisationen står inför. Ford har ställts inför många utmaningar från konkurrensen och marknadsdynamiken. Toyota och Nissan har bevisat strategiska ledningsuppsatser att vara värdig konkurrens för Ford Company eftersom de kan tillverka sina fordon med marknaden i fokus. Japanska biltillverkare har också fördelen av kostnadseffektiva produktionsprocesser. Ford-fordon är högt prissatta och tilltalar därför inte låginkomsttagare Birkinshaw. Ovanstående fråga visade att företaget behövde fokusera mer på den slutliga användaren av produkten och komma med en hållbar affärsmodell.


Med tanke på förändring i åtanke kom Ford med en strategisk plan kallad Vägen framåt. Planen innebar att minska antalet anställda, stänga flera fabriker och automatisera de flesta strategiska ledningsuppsatser produktionsprocess David, Stegen strategiska ledningsuppsatser i skapandet av den strategiska planen ingår; utförande av de externa och interna revisionerna, formulering av det nya uppdraget, formulering av strategiska mål, formulering av strategier, implementering av de lagda strategierna och slutligen, utvärdering av resultatet av de nya strategiska ledningsuppsatser. Birkinshaw, J. Strategisk ledning 1:a uppl, strategiska ledningsuppsatser. Cheltenham, Storbritannien: Edward Elgar Pub, strategiska ledningsuppsatser.


David, F. Upper Saddle River, N. Sadler, P, strategiska ledningsuppsatser. Sterling, VA: Kogan Page. I den strategiska ledningsanalysen nedan, strategiska ledningsuppsatser, tre företag som är globalt ledande inom sina respektive områden kommer att användas. Dessa är KFC Kentucky Fried ChickenShell och Anwell-teknologier. Kärnbranscherna som dessa tre företag verkar i är extremt konkurrenskraftiga och det är obligatoriskt att varje företag ständigt sätter sin bästa fot framåt om det ska förbli i toppen av livsmedelskedjan. Internt och Externt Uppsatser om strategisk ledning. Miljön som ett företag befinner sig i är utan tvekan den viktigaste faktorn när det gäller dess framgång. Dessa tre företag tror att välgörenhet börjar hemma och strävar efter att se till att deras interna faktorer är så gynnsamma som möjligt för att främja lönsamhet.


Uppsatser om strategisk ledning av nyckelfaktorerna som Shell, Anwell Technologies och KFC kritiskt överväger inkluderar tillgång till råmaterial, strategiska ledningsuppsatser, arbetskraftstillgänglighet och branschspecifika lagar. KFC och Shell har till exempel många kontor i olika delar av världen, strategiska ledningsuppsatser. De ser till att de etablerar sig på platser som är politiskt stabila, socialt gynnsamma, helst med en befolkning som har hög köpkraft ekonomiskt bärkraftiga och tekniskt stödjande.


Anwell Technologies, till exempel, har inrättat övervakande kontor i Delhi och Sao Paolo som är omgivna av alla dessa gynnsamma makrofaktorer som stöder företagens välstånd. Konkurrensfördelar och strategier. I deras strävan att förbli i toppen har konkurrensfördelar varit en nyckelingrediens i den framgångssoppa som dessa företag åtnjuter. KFC har bibehållit sin konkurrensfördel i den kategori som de erbjuder, utan tvekan, den bästa friterade kycklingen i världen. Denna strategi gör det möjligt för KFC att locka många kunder som sedan förvandlas till lojalister när de njuter av den välsmakande friterade kycklingen.


Anwell Technologies, strategiska ledningsuppsatser, å andra sidan, har också lyckats hålla sig flytande i konkurrensen, trots den höga konkurrensen i denna bransch. Tillverkningen av solceller och OLED är en ganska trång verksamhet på grund av de många investerare över hela världen som vill tjäna sitt uppehälle från denna industri. Anwell har dock lyckats positionera sig som en global aktör när det gäller tillverkning av fotovoltaiska celler och OLED. Uppsatser om strategisk ledning Anwells viktigaste styrka är att den kan positionera sig extremt väl, vilket ger oändliga möjligheter för tillverkningsjätten.


Väljer att marknadsföra sig i städer som Delhi, strategiska ledningsuppsatser, Sao Paolo, Hamburg och Sydney tillåter Anwell att marknadsföra sig mot en stor befolkning som också av en slump består av ett stort antal ungdomar. Detta gör att Anwell kan marknadsföra sig strategiska ledningsuppsatser som en global ledare inom tillverkning av OLED och solceller, strategiska ledningsuppsatser, samt säkra eventuella framtida trogna från yngsta möjliga ålder. Shells mångfald och dynamik är dess viktigaste försäljningsargument. Värdeskapande och upprätthållande konkurrensfördelar, strategiska ledningsuppsatser.


Behovet av att öka produktvärdet inom efterfråge- och leveranskedjan har länge använts som en väg till hållbarhet och värdeskapande. Till exempel har införandet av lokala tillbehör med en utländsk twist som tillbehör till grundläggande KFC-rätter gjort det möjligt för franchisetagarna att öka värdet på sin verksamhet. Detta beror på att deras företag kan få resonans hos lokalbefolkningen. När det gäller Shell, lokalisera de internationella produkterna för att passa lokala förhållanden, snarare än att bara bygga upp en internationell reklam eller strategi som förväntas fungera i alla delar av världen.


Förmågan att vara utländsk, med en touch av lokalitet, anpassningsförmåga och unikhet har gjort det möjligt för företag som KFC, Anwell och Shell att förbli hållbara, samtidigt som de har ökat värdet på dessa företag - mycket till investerarnas smak. Verifiering av strategisk effektivitet. Eftersom det är viktigt att använda en strategi är det inte en direkt garanti för framgång, strategiska ledningsuppsatser. För att framgång ska uppnås är det obligatoriskt att lämpliga åtgärder vidtas för att säkerställa att de riktlinjer som satts för att uppnå maximal lönsamhet strikt följs. Utöver detta har företagets självanalys ofta visat sig vara ett av de viktigaste verktygen för att förverkliga strategisk effektivitet. Dessa mätningsriktlinjer är framtagna för att vägleda företag som Shell, Anwell och KFC mot att förverkliga framtiden på bästa och mest lönsamma sätt som möjligt.


Att kunna hålla sig till målen har varit avgörande för den framgång som dessa företag har haft. Detta beror på att även när det var tufft kunde dessa företag hålla sig flytande. Det faktum att dessa företag var kopplade att följa strategiska ledningsuppsatser strategisk förvaltningsplan har visat sig vara avgörande för deras framgångar. Denna kombination har hjälpt mycket till att forma kurserna som chartrats av dessa institutioner mot framgång. Jobbar på att förbättra strategiska ledningsuppsatser svagheter, snarare än att undvika dem, har spelat en integrerad roll i dessa institutioners framgångshistorier.


Användningen av sådan information i samband med att man fattar stora beslut som rör företaget kan visa sig vara ett viktigt verktyg som främjar klara bedömningar och affärsmässiga beslut även under intensiv press. Detta hjälper till att undvika möjliga katastrofer i form av förvaltning och förhindrar därmed förluster. Riktlinje Effektivitet. När det gäller att bestämma effektiviteten av en ledningsstrategi i en organisation, finns det i huvudsak tre parametrar som beaktas. Den första och viktigaste parametern är lönsamhet. För alla företag att rankas i samma kategori som Anwell, strategiska ledningsuppsatser, KFC och Shell måste den vara lönsam för sin storlek, oavsett om den är stor, medelstor eller liten.


Lönsamhet fungerar som den direkta representationen av strategisk ledningseffektivitet eftersom det i huvudsak är en översättning av fler kunder som ansluter sig till företaget. Eftersom det gynnar lönsamhetsökningstrategiska ledningsuppsatser, en korrekt utformad och implementerad strategisk förvaltningsplan kommer att resultera i lönsamhet. Den andra parametern i frågan om att testa riktlinjernas effektivitet ligger i kvalitetsunderhåll. Eftersom många människor älskar att ha en hel tallrik mat, är det viktigt att se till att maten är av oklanderlig kvalitet till priset.


Detta beror på att det är kvalitet som får kunderna att komma tillbaka. Den sista parametern är kundnöjdhet. Nöjda kunder är nöjda kunder, och det resulterar i utveckling av lojala. Att se till att kunderna betjänas på ett sätt som får dem att känna sig omhuldade är en av metoderna som Shell, KFC och Anwell använder. Genom att lägga strategiska ledningsuppsatser kunder framför allt, dessa institutioner arbetar i huvudsak för att testa effektiviteten i deras strategiska förvaltningsplan, samt har möjlighet att få kritisk feedback från kunderna. Eftersom återkoppling är en avgörande process i den strategiska ledningsplanen, är det obestridligt att en bra strategisk ledningsplan ägnar stor uppmärksamhet åt alla faktorer som kan eller har någon betydelse för den strategiska ledningsplanen för organisationen i fråga.


Referenser Hill, C. Strategisk ledning. Cengage Learning. Hitt, M. Strategisk ledning: Konkurrenskraft och globalisering. Mason, Ohio: sydvästra. Strategisk ledning. London: Kogan Page. Under den senaste tiden har affärsområdet upplevt enorm tillväxt, strategiska ledningsuppsatser.





definition av utforskande uppsats



Sekvensen för den strategiska ledningsprocessen kan därför sammanfattas enligt följande: effektiva strategiska åtgärder som äger rum i samband med noggrant integrerade strategiformuleringar och genomförandeåtgärder resulterar i önskade strategiska resultat. Hoffman Spring betonar dock att den strategiska förvaltningsprocessen bör vara dynamisk med tanke på att det finns ständigt föränderliga marknader och konkurrenskraftiga strukturer. Som sådan, eftersom företag står inför ökade miljöförändringar, t. ökad globalisering, integrerade marknader företag drar nytta av strategisk planering. Hanson et al indikerar dessutom att den strategiska ledningsprocessen bör vara ett rationellt tillvägagångssätt som företag måste använda för att uppnå strategisk konkurrenskraft på marknaden.


Den strategiska ledningsprocessen bör därför vara den fullständiga uppsättningen av åtaganden, beslut och åtgärder som krävs för att ett företag ska uppnå strategisk konkurrenskraft och tjäna lönsam avkastning Hitt et al. Affärsstrategier som bygger på enskilda kompetenser kanske inte ger den konkurrenskraftiga positionen och finansiella prestanda en företaget strävar efter att uppnå, vilket indikeras av Olson. Han observerar att de mest framgångsrika företagen under det nuvarande decenniet lär sig att bli mycket flexibla, operativt integrerade och leverera värde till kunder, partners och allianser på revolutionerande nya sätt som inte är lätta att hoppa över. -grodd eller imiterad.


Blumentritt och Danis Summer konstaterar att en nyckel till framgångsrik strategisk ledning är förmågan att uppnå passform eller koherens mellan en uppsättning konkurrensfaktorer, både interna och omfattning, för företaget, på ett sätt som underlättar hög prestation. I ett sådant fall får företagen inte bara reagera på sina miljöer utan bör interagera dynamiskt med dem genom strategiska åtgärder från toppchefer. I det här fallet bör formuleringen av en strategi vara vetenskaplig eftersom den undersöker data och information som är relevant för företaget. Strategi, enligt Guttman och Hawkes, handlar om framtiden och kräver därför vissa antaganden om kommande produkt-, marknads-, teknologiska, statliga och konkurrenskraftiga trender.


Sådana antaganden är värdelösa, och kanske till och med dödliga, om de inte testas och valideras. Även om det är en legitim uppgift för topplaget att formulera antaganden, har dess medlemmar sällan den förstahandskunskap som behövs för att bekräfta eller förneka giltigheten av dessa antaganden. Att använda detta tillvägagångssätt gör strategiformulering vetenskaplig. Ändå är effektiv branschanalys en produkt av noggrann studie och tolkning av data och information från flera källor Hanson. I detta avseende finns en mängd branschspecifika data tillgängliga för att analyseras.


Forskning visar faktiskt att i vissa branscher är internationella variabler viktigare än inhemska som bestämningsfaktorer för strategisk konkurrenskraft. Faktum är att rörelsen till internationella marknader ökar chanserna till framgång för såväl nya satsningar som mer etablerade företag. Forskning har därför avslöjat att företag som engagerar sig i strategisk ledning i allmänhet överträffar de som inte gör det, men när ett företag misslyckas med att genomföra effektivt, är den skyldige ofta hur och varför av otaliga individuella beslut och handlingar Chehade et al., June Wheelen och Hunger observerar att i en undersökning av nästan 50 företag från olika länder och industrier, finns det tre högt värderade fördelar med strategisk ledning, nämligen: 1 tydligare känsla av strategisk vision för formen; 2 skarpare fokus på det som är strategiskt viktigt; och 3 förbättrad förståelse för en snabbt föränderlig miljö.


Ibland räcker det inte med att finjustera den befintliga strategin och det krävs stora strategiskiften, som när en strategi uppenbarligen misslyckas och företaget står inför en finansiell kris, när marknadsförhållandena eller köparens preferenser förändras avsevärt och nya möjligheter uppstår, när konkurrens gör något oväntat, eller när viktiga tekniska genombrott inträffar. Vissa branscher är mer volatila än andra. Att anpassa sig till nya förutsättningar och ständigt lära sig vad som är tillräckligt bra för att fortsätta och vad som behöver förbättras är följaktligen en normal del av strategiprocessen och resulterar i en föränderlig strategi.


Eftersom strategiskt beslutsfattande omfattar ett brett spektrum av frågor som ledningen står inför, är det nödvändigt att organisera dessa på något sätt, för att se var de uppstår och hur de berörs. Warren Han föreslår att ett logiskt tillvägagångssätt är att följa en mer eller mindre kronologisk sekvens, enligt följande: 1 om man ska delta; 2 välja en strategi för att delta; 3 utforma en trolig väg till framgång; 4 styr strategi genom tiden; och 5 om strategin ska utökas eller revideras. Med tanke på de begrepp som diskuteras kring strategisk ledning är frågan nu: Är strategisk ledning en konst eller en vetenskap eller är det en blandning av tur och omdöme eller en kombination av allt?


Utifrån diskussionen av den granskade litteraturen och studierna kan man för det första säga att strategiska ledningar är en kombination av både en konst och en vetenskap. Det är en konst eftersom under genomförandefasen av de gjorda planerna ges chefer flexibiliteten att genomföra med tanke på det faktum att det finns förhållanden under denna fas som kan ingripa och därmed kräva modifiering av planerna under genomförandet av dem. Dessutom beror genomförandet av planer vanligtvis på chefens karaktärsdrag och stil. Detta beror på att varje chef har sin egen stil och karaktär för att genomföra planer. Målet här är att genomföra planerna och det spelar ingen roll hur en chef kommer att genomföra dem korrekt.


På grund av detta presterar olika chefer olika från varandra eftersom de är unika individer med olika egenskaper. Chefer behöver uppenbarligen förbättra strategiimplementeringsaktiviteterna, men takten i dessa aktiviteter och själva implementeringen har många problem på vägen. I vissa fall glöms de primära målen något bort när strategin går in i genomförandet, och det initiala momentumet förloras innan företaget inser de förväntade fördelarna. Traditionella koncept för strategiimplementering överbetonar strukturella aspekter, vilket minskar hela ansträngningen för en organisationsövning.


Strategisk ledning å andra sidan kan också betraktas som en vetenskap eftersom under formuleringsfasen granskas alla aspekter externa och interna som kräver både kvantitativ och kvalitativ data och omfattande analys. Under formuleringsprocessen formuleras och testas olika antaganden och alternativ formuleras för att se olika utfall baserat på de faktorer som beaktas. Vad som är mer avgörande här är att det krävs en vetenskaplig metod för att studera data och information innan ledningen bestämmer sig för vad som är den bästa strategin att genomföra givet de antaganden som formulerats. Följaktligen bygger framgångsrika strategier på en god förståelse för de marknader där företag konkurrerar.


Denna förståelse kräver att de har korrekt, aktuell information och medel för att analysera och kommunicera denna information till relevanta beslutsfattare. Även om forskningsprocessen är en komplex, tidskrävande och dyr aktivitet, betyder det inte att företag måste förbli okunniga och isolerade om världen runt dem. Josey-Bass: San Francisco Healthfield, S. Utveckla dina strategier, mål och handlingsplaner inom ditt strategiska ramverk. htm NBRI. Förändring och kommunikation: Du kan inte ha det ena utan det andra. National Business Research Institute. Diskutera de viktigaste skälen till att vissa företag väljer att använda en samarbetsstrategi. Är dessa skäl av lika giltighet eller legitimitet?


Och med tanke på att inte alla samarbetssträvanden når framgång, vilka är några av anledningarna till att det kan vara så? Det finns flera anledningar till att ett företag skulle välja att använda en samarbetsstrategi. Samarbetsstrategier bidrar till att skapa värde för kunden samtidigt som företaget har en bra position i förhållande till sina konkurrenter. Båda dessa skäl är lika giltiga och legitima, eftersom de tillåter ett företag att utnyttja sina resurser för företagets övergripande bästa. Alla samarbetssträvanden når inte framgång i slutändan även om de börjar med goda avsikter. Varje samarbetssträvan tas med en viss... Lululemon Athletica Inc. är en premiumdesigner och återförsäljare av sportkläder som har varit lönsam under åren.


Detta dokument diskuterar strategisk ledning för Lululemon Athletica Inc i relation till dess affärsstrategi och praxis. Konkurrenskrafter som konfronterar Lululemon Även om Lululemon har varit lönsamt genom åren, ställs företaget inför olika konkurrenskrafter på marknaden för prestationsbaserade yoga- och fitnesskläder. Företaget står också inför ett stort hot om substitut från etablerade varumärken som Nike, Adidas och Reebok. Men köparnas förhandlingsstyrka på marknaden... Uppenbarligen skiljer sig socialt entreprenörskap påfallande från typisk strategisk ledning på grund av den övergripande betydelsen av själva sociala uppdraget. Socialt entreprenörskap har några gemensamma drag...


Referenser Osberg, S. Två nycklar till hållbart socialt företagande. maj Sociala företags sociala och ekonomiska uppdrag. Entreprenörskapsteori och praktik 39 5 : Inledning Den amerikanska läskedrycksmarknaden har gradvis krympt under de senaste två decennierna på grund av hälsoproblem. Många hälsoexperter varnar för sockerhaltiga och kolsyrade drycker, så försäljningen har naturligtvis minskat. Och flera rapporter visar att de som inte längre dricker socker och kolsyrade drycker vänder sig till alternativa drycker som te, naturliga juicer, vatten och så vidare. Detta har resulterat i en stadig tillväxt av hälsosammare icke-kolsyrade drycker Al-Shaar et al. Bland de många alternativa drycker inspelning, stadig tillväxt i energidrycker. Marknaden för energidrycker har haft en stadig tillväxt sedan lanseringen i USA under året. Enligt Kunst, sedan energidrycker lanserades i USA i, har marknaden eller segmentet vuxit stadigt med en årlig takt på cirka 20 procent varje år.


Marknaden värderas nu till över 53... Mina kunskaper måste vara i linje inte bara med min nuvarande position, utan med den position som jag hoppas kunna befinna mig i härnäst. Jag kommer också att söka möjligheter att lära av experter inom mitt eget företag. Den andra komponenten är att jag vill utveckla en stark kompetens inom teknik. Informationsteknologins roll i modern ledning fortsätter att öka och jag kommer att försöka utveckla en konkurrensfördel genom kontinuerlig förbättring av mina tekniska färdigheter. Jag kommer att implementera denna del av strategin genom att ta kurser och engagera mig i omfattande studier av branschen på min egen tid.


Den andra nyckelstrategin är att jag ska bygga starka kommunikationsförmåga. Starkt ledarskap är en av de viktigaste egenskaperna inom management idag. Det är därför absolut nödvändigt att jag bygger en konkurrensfördel när det gäller mitt ledarskap och kommunikationsförmåga. Jag kommer att implementera denna strategi genom att... Verk som citeras Thompson Jr. Ingen författare. SWOT-analys. Syntesen av det klassiska tillvägagångssättet, det mänskliga tillvägagångssättet, det kvantitativa tillvägagångssättet, systemperspektivet, beredskapstänkandet och informationsteknikmetoden används som grunden för att visa hur BV-metoden för ledning kan leverera exceptionella resultat aduan, Jegak,... Referenser Raduan, C. Ledning, strategiska ledningsteorier och kopplingen till organisatoriska konkurrensfördelar ur den resursbaserade synen.


European Journal of Social Sciences, 11 3 , Strategic Management och Michael Porter Under de senaste decennierna har det införts ett antal affärsstrategier. Dessa är utformade för att hjälpa företag att bli mer konkurrenskraftiga och öka sina vinstmarginaler. En av de mer framstående tänkarna är Michael Porter. Men vissa individer anser att hans idéer och rykte är ogrundade. Detta beror på att hans filosofier i allmänhet inte används av en mängd affärsprofessorer. För att till fullo förstå vad som sker krävs att man undersöker artikeln med titeln Strategic Management och Michael Porter. När detta händer, kommer Michael Porters bidrag till området för företagsledning att bli uppenbart. Nyckelidéerna I artikeln anser Harfield att Michael Porter får mer kredit än han faktiskt ger till modern affärsfilosofi.


Detta var…. Referens Harfield, T, , 'Strategic Management och Michael Porter', Harvard Format. Strategic Management Case Under de senaste 20 åren har Balance Scorecard använts som ett tillvägagångssätt av företag för att förbättra sin konkurrenskraft och förmåga att anpassa sig till förändringar inom branschen. Finansiellt är när företaget tittar på taktik som kommer att mäta den monetära effekten av strategin på organisationen. Grundtanken är att kunna förstå aktieägarnas syn på ledningen och företaget. Den interna affärsprocessen är när chefer undersöker olika strategier inom företaget som kommer att hjälpa dem att bli bättre på att leverera produkter till kunder och uppnå aktieägarnas mål.


Kunden är när ledningen koncentrerar sig på konsumenternas uppfattningar och hur... Referenser Balance Scorecard Basics. Balansresultatkort. aspx Carpenter, M. Strategisk ledning. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall. Strategisk ledningsåtgärd: strategisk position, val och implementering av strategi Strategisk ledning anges vara "processen genom vilken en organisation formulerar sina mål och lyckas uppnå dem. Strategi är medlet för att uppnå de organisatoriska målen. Chefens strategiska vision omfattar följande element: 1 Förmågan att lösa komplexa och mer komplexa problem; 2 Kunskapen att vara mer förutseende i perspektiv och förhållningssätt, och 3 viljan att utveckla alternativ för framtiden.


Thomas, nd Peter Druckers arbete säger att den primära uppgiften för strategisk ledning är fokus på verksamhetens övergripande uppdrag och säger: "...det vill säga att ställa frågan Vad är vår nytta? Detta leder till att man sätter upp mål, utvecklar strategier och... Bibliography Futuring: Strategisk planering för att göra dina visioner sanna. Scott Thornton. American Society of Association Executives, Introducing Strategy and Strategy Lab -- Kapitel 1. Långdistansplanering pdf. American Society of Association Executives. Planering för framtiden. Av Stephen Gilbert. Strategisk ledningsprocess Strategisk ledning innebär de steg som tas och kombinationen av ledningsbeslut som sammanfattar ett visst företags framtida resultat. Det innebär de fyra ledarpelarna.


De strategiska planerna ger ett ramverk för hela företaget att inte bara använda utan också gälla. Den strategiska ledningen består av steg som formar genomförandet, strategisk planering samt utvärdering Wheelen och Hunger, Första steget: Det första steget är att bestämma företagets uppdrag och dess mål och mål. Varje företag kräver ett uppdrag. När målen och målen för en organisation är kristallklara, då kan cheferna arbeta med att identifiera lönsamheten för dess tjänster och produkter. Cheferna måste också känna igen de mål som tillämpas för närvarande och de strategier som arbetar med.


Målen och målen för ett företag kan avgöra kriterierna för prestation som anställda... Referenser Wheelen, T. Och Hunger, D. Strategisk ledning och affärspolicy. Riddare, B. Strategisk ledning av British Airways Company. Och Hunger, J. Koncept inom strategisk ledning och affärspolitik: Att uppnå hållbarhet. Strategisk ledning Facebook Strategisk ledning Uppdrag och vision Uttalande mot organisatorisk prestation Utvärdering av strategiska mål Organisationens finansiella resultat Konkurrens- och marknadsanalys Företagsstrategi för att maximera avkastningen till aktieägarna Sammanslagningar eller förvärv som en genomförbar strategi Anställds motivationstekniker Organisatoriska existerande strategiers stöd till affärsetik Handelsvärlden under det tjugoförsta århundradet har förändrats, verkligen revolutionerat när det gäller att göra affärer och tjäna pengar.


De tekniska innovationerna och framstegen har lämnat ett outplånligt avtryck på sätten att driva affärsfunktioner. Strategisk ledning är ett bestående fenomen som fungerar som en färdplan för organisationen, där den vanligtvis utvärderar och kontrollerar den övergripande... Referenser Facebook. Facebook -- Om uppdragsbeskrivning. Facebook -- Investor Relations Code of Business Conduct and Ethics. Facebook -- Investor Relations Facebook rapporterar resultat för tredje kvartalet. Facebook: En miljard och räknas. Därför använder de strikta utvärderingskriterier för att välja mellan olika alternativ. Intern miljöanalys för Toyota Motor Corporation 5.


Typer av resurser: Liksom andra typer av företag, förlitar Toyota sig också på fyra olika organisatoriska resurser. Dessa är: finansiella resurser, mänskliga resurser, informationsresurser och fysiska resurser. Finansiella resurser är de pengar som investerats av företagets aktieägare och de vinster som finns kvar efter att ha betalat av skulder. Dessa resurser gör det möjligt för företaget att driva sin dagliga verksamhet, driva marknadsföringskampanjer och göra strategiska investeringar för att hålla det innovativt och konkurrenskraftigt i alla aspekter. För det andra är de mänskliga resurserna det intellektuella kapitalet som spelar en stor roll i...


Referenser Bearden, W. Marknadsföring: Principer och perspektiv, 5:e upplagan. Boston, Mass: McGraw-Hill Blythe, J. Marknadsplanering: Strategi, miljö och sammanhang, 3:e upplagan. K: Prentice Hall Brassington, F. Principles of Marketing, 4:e upplagan. Harlow: Financial Times Prentice Hall Frederic, M. Skadedjursanalys, 2:a upplagan. K: Gardners böcker. Den platta strukturen värderas också högt genom att arbeta i team. SHM stöds av flexibelt arbete, struktur och människor och är integrerat i den större affärsstrategin för deltagande förändring. Rapporten ovan beskrev utvecklingen av affärsstrategin för Macquarie Bank.


Genom att betona den kontinuerliga anpassningen till miljön och anpassa den interna strukturen för att möta förväntade resultat, antar banken en framtida affärsstrategi. Försvararen kallas också 'Typ a', kännetecknad av sådana produktmarknadsstrategier: begränsad, stabil produktlinje; förutsägbar marknad; tillväxt genom marknadspenetration; och betoning: "djup". Prospector, även känd som 'Typ B', definieras av produktmarknadsstrategier som är breda, föränderliga produktlinje;... Referenser Armstrong, M. Gäst, D. Anställningsrelationer, HRM och affärsresultat: En analys av arbetsplatsundersökningen för anställdas relationer.


London: Institutet för personal och utveckling. Ahmed F. S, Uddin M. Strategic Human Resource Management: Länka HR-praxis med affärsstrategin, kostnaden och förvaltningen, vol. Journal of Managerial Issues juni. För det andra, vid utformningen av belöningsstrategin måste HR-chefen ägna stor uppmärksamhet åt de steg som tidigare beskrivits för HRM-strategin. Detta kommer att ge honom en ledtråd om "ljuset i slutet av tunneln", det är huvudmålet som organisationen strävar efter att uppnå. Enligt sådana resultat kommer han att fastställa de beteenden han vill uppmuntra och vilka typer av belöningar som behövs för att stimulera respektive beteende. En av de mest rekommenderade och på modet sätt är den totala belöningsstrategin. Till skillnad från tidigare tider som brukade lägga exklusiv vikt vid ekonomiska fördelar, har samtida specialister funnit att anställda motiveras av både ekonomiska belöningar som omfattar grundlön, rörlig lön, aktieägande, förmåner och icke-ekonomiska belöningar, inklusive erkännande, arbetslivskvalitet , karriärmöjligheter och möjlighet att utveckla färdigheter.


Enligt Thompson, några av de viktigaste funktionerna som en sådan strategi har ... Bibliografi De Silva, S. Trender inom personalförvaltning och ledningsmål. På Internet på: www. Hämtad mars Utveckling av en HRM-strategi Mer flexibilitet i belöningsstrategier kan hjälpa offentliga sektorns effektivitetssträvanden Hämtad 31 mars Belöningsstrategi Varje anställd tar ansvar för sin ständiga förbättring när det gäller den kompetensuppsättning, beteende och bidrag som behövs för optimal arbetsprestation. Förväntningar delas på ett tydligt och kortfattat sätt, snarare än att döljas på affärsspråk som inte gör något mer än att blåsa upp chefens ego.


Förutom chefer som tydliggör sina förväntningar till individer och team, förtydligar de senare även för chefer hur de förväntar sig att bli styrda och hjälpta mot optimal prestation så att kollektiva företagsmål kan nås. Fokus för strategisk personalhantering är därför komplexiteten i inbördes relationer mellan ledning och anställda för att optimera prestanda. Dessa inbördes relationer hänvisar inte bara till den mellan ledning och anställda, utan också mellan medlemmar i grupper och team, liksom... Relationshantering integreras sedan med resultatstyrning. Även om detta gör processen mycket mer komplicerad än den traditionella affärsmodellen, där den autokratiske chefen skulle ge order och förväntar sig att lydas utan att ifrågasätta, är det också ett mer effektivt sätt att hantera prestanda.


Effektiv relationshantering ger en trevligare arbetsmiljö, vilket i sin tur bidrar till en högre prestationsnivå. En sådan integration av strategisk personalledning med resultatstyrningssystem, om den hanteras på rätt sätt, kan därför vara mycket lönsam för ett företag och resultera i att mål nås inom den optimala tidsramen. Källa CIPD. I många organisationers sammanhang fungerar deras kulturer som den centrala referenspunkten för allt från hur möten hålls till hur man pratar med människor, och påverkar säkerligen graden av innovation som uppnås. företag. Det är hur de definieras som gör skillnaden.


För att en strategi ska vara effektiv måste den dock vara i linje med de kulturella normerna, värderingarna och förväntningarna. För att en strategi ska kunna genomföras effektivt måste den fokusera på hur man skapar betydande värde och förändring som alla inblandade kan acceptera. För att göra detta måste en strategi anpassas till en kulturs givna normer, värderingar och förväntningar. Även när strategin förändrar kultur måste den börja inom ramen för en kulturell passform för att ses med trovärdighet och förtroende. eferences Constantinos Markides. tänka innovation. Ledare till ledare, 34,... Referenser Constantinos Markides.


Att tänka om innovation. Leader to Leader, 34, Jack W. Wiley, Marilou Legge. Disciplinerad handlingsplanering driver medarbetarnas engagemang. Human Resource Planning, 29 4 , Operativa mål: Det andra huvudmålet för företaget omfattar dess mål att bli operativt starkare och oslagbart på lång sikt. Genom att uppnå dessa mål strävar McDonald's efter att visa sig vara det mest konkurrenskraftiga snabbmatsvarumärket som alltid är kundernas första val. Human esource Mål: McDonald's har anställt omkring 1. Den betraktar dessa anställda som den mest värdefulla resursen för sin verksamhet. Därför utgör dess fem huvudmål också de mänskliga resursernas aspekter av...


Referenser om McDonald's, Sustainability Scorecard. Hämtad den 7 juli, , från Hill, C. Strategic Management Theory, 10:e upplagan. Mason, OH: South-Western, Cengage Learning Hitt, M. Mason, OH: South-Western Cengage Learning McDonald's, Our Story. Hämtad den 7 juli, , från. Officiell webbplats, Detta är en klok beskrivning i det att, snarare än att specialisera sig på en hälso- och sjukvårdsarena, Johnson och Johnsons mångfald av produkter och karaktär strider mot en del av den specifika regulatoriska turbulens som har påverkat till stor del farmaceutiskt baserade hälsovårdsföretag, som t.ex. som Pfizer och Merck. Stressen på lokal ledningskontroll tillåter också företagets mångfald att vara regionalt specifik och fokuserad, skräddarsydd efter behoven i dess omgivning.


orks Citerad strategisk kontroll. Verk citerad strategisk kontroll. För att uppnå skalfördelar har företaget ett stort nätverk av försäljning och distribution tillsammans med förvärv och sammanslagningar för att stödja ökad produktion som Cadbury är ett nyligen exempel på. Företaget försöker också upprätthålla och förbättra sin varumärkesimage med hjälp av en omfattande varumärkesstrategi. Vertikal och horisontell expansion av företagens produktsortiment är också ett tecken på Krafts fortsatta strategiska expansion. nyligen splittrades företaget i Mondel-z International, Inc. Och Kraft Foods Group, Nordamerika. De potentiella avvikelserna i företagets strategiska och affärsmässiga strategier är baserade på företagets funktionella kapacitet.


Det har förekommit frågor relaterade till att den interna kontrollen av företaget inte är tillräckligt strikt för att säkerställa integriteten i den finansiella rapporteringen och för detta ändamål; Bolaget antog också en stadga för revisionsutskottet. Syftet var att förbättra den funktionella styrningen i förhållande till ekonomi och drift. Referenser Bhaskaran, S. Miljömässigt hållbar livsmedelsproduktion och marknadsföring: möjlighet eller hype-British Food Journal, 8 , Kraft Foods. Gör ett arv. Kraft Foods Group. aspx låg, W. Har mellanstekt blivit budskapet?


Etiken för marknadsföring av rättvis handel i mainstream. International Marketing Review, 22 5 , Thomson, N. Grundläggande strategi i sammanhang: europeisk text och fall. Strategisk ledning: Ledning, organisationsstruktur och företagsstrategier Chef, ledning och organisation Ledarnas betydelse. Ett företags storlek och strategi Mission, vision och företagsstrategi Organisationskultur. I en organisatorisk miljö har strategi alltid varit mer av ett spel med hög insats där ledningsgruppen identifierar företagets uppdrag och fattar viktiga beslut som fokuserar företagets hela kapital, resurser och energi för att uppnå det.


Med den dynamiska karaktären hos den nuvarande affärsmiljön måste chefer ständigt analysera sina interna och externa miljöer för att undvika att förlora sina kunder till konkurrensen och tappa greppet om sina marknadsandelar. Denna text utvärderar betydelsen av chefer för en organisation, betydelsen av organisationsstruktur och kultur och formuleringen av företagsstrategier. Chef, ledning och en organisation För att förstå verksamheten i en affärsmiljö är det viktigt att definiera en chef, ledning och en organisation.


En organisation…. Bibliografi Daft, R. Organisationsteori och design. Mason, OH: Cengage Learning Dransfield, R. Företagsstrategi. Oxford: Heinnemann Educational Publishers Flamholtz, E. Företagskultur: Den ultimata strategiska tillgången. Kalifornien: Stanford University Press Griffin, R. Mason, OH: Cengage Learning. Det gör det främst för att beteckna det faktum att dessa komponenter är indikatorer på detta företags strategi. Dokumentet anpassar också dessa komponenter till intressenternas intressen. Det är oerhört viktigt för organisationer i dagens klimat av snabbeldande teknik och ständigt föränderliga marknadsplatser att följa strategin. På grund av den snabba takten hos båda dessa faktorer har det funnits en tendens hos många konkurrenskraftiga organisationer att anta att de bara kan förbli konkurrenskraftiga genom att förfina operationsprocesser, vilket innebär att minska kostnaderna och öka tiden till marknaden för sina produkter. Hammond, utvärderingen av ett av de mest framgångsrika företagen inom livsmedels- och dryckesindustrin, Kraft Foods Group, avslöjar att en anslutning till strategisk positionering är en avgörande förutsättning för inte bara kortsiktig framgång, utan även för det som fortsätter...


Referenser Hammonds, K. Michael Porters stora idéer. Ange ditt företag. Bloomberg Business Week. Strategic Management Company Översikt Me Gusta Marketing är en reklambyrå i butik som specialiserar sig på marknadsföring i sociala medier. Företaget grundades sent och har idag tre anställda. Företaget är i reklambranschen och konkurrerar med en nischstrategi. Företaget är specialiserat på marknadsföring i sociala medier, ett område där många traditionella reklambyråer är relativt svaga. Företaget grundades efter att dess princip startade en onlinekampanj för en väns DJ-kväll på en lokal pub.


Responsen var mycket bättre än förväntat, så principen bestämde sig för att professionalisera tjänsten och söka nya kunder. Därifrån anställdes två andra vänner till företaget och ett antal kunder har hittills registrerats. Verksamheten håller på att bli organiserad och behöver bestämma hur verksamheten kommer att se ut framöver nu när satsningen ser ut som om den... Citerade verk: Adams, N. Annonsbranschen drabbad av ekonomisk kris. Sociala medier: Att förändra världen av affärskommunikation. Bowling Green University. pdf Reinhard, K. Reklambranschens engagemang för socialt ansvar.


Utbildningsstiftelsen för reklam. Strategisk ledning: intern analys och SWOT Kort introduktion av McDonald Company McDonalds är en livsmedelsbutiksjätte över hela världen med mer än 33 platser och betjänar nästan 68 miljoner människor varje dag. Det är ett globalt företag men med lokal närvaro i länder som drivs av lokalbefolkningen. McDonalds, främsta styrkor hos McDonalds kundglädje: McDonalds har bemästrat konsten att fördjupa sina kontakter med alla klasser av kunder genom att tillhandahålla en fantastisk service och upplevelse. Denna kontakt med kunderna har fortsatt att förbättras och växa positivt.


McDonalds placerar kundupplevelse i allt de gör. De insåg det faktum att kunderna är orsaken till deras existens. Hygieniska livsmedelsbearbetningsmetoder: Kunder som går på McDonalds för en måltid låter dem kontrollera standarderna för maten de äter genom att inspektera ställena där maten tillagas från. Detta ger dem självförtroende... Referenser Marknadslärare. SWOT-analys McDonald's. Hamel Affärsanalys. SWOT-analys på McDonald's. Strategisk ledning Lincoln Electric Expansion till Indien Syftet med detta uppdrag är att utvärdera om Lincoln Electric bör expandera sin verksamhet till Indien eller inte. I denna uppgift presenteras först fakta. För det andra presenteras en analys om Lincoln Electrics affärsstrategier och dess lämplighet att verka i Indien.


Slutligen ges några rekommendationer som kan hjälpa Lincoln Electric att expandera i Indien framgångsrikt. Fakta Lincoln Electric LE är ett U. LE är ett tillverkningsföretag som vanligtvis handlar med förbrukningsvaror och utrustning relaterad till bågsvetsning. Lincoln Electric är en stor anläggning med 39 fabriker över hela världen. På grund av den snabba tillväxten i Indien överväger Lincoln Electric att utöka sin verksamhet till Indien. Detta är ett förslag och LE måste utvärdera det med tanke på affärsmöjligheterna i Indien. Det är ett faktum att Indien ger utländska företag för att minska sina kostnader genom att erbjuda... Uppgifter Sidnr. Figur 1: McDonald's organisationsstruktur Tabell 1: TWOS-matris Figur 2: BCG Growth Share-matris Tabell 2: Gantt-diagram för strategiimplementering Lista över figurer och tabeller Sammanfattning Denna rapport presenterar en komplett analys av strategiska förvaltningsmetoder för världens största snabbmat restaurangkedja, McDonald's.


Rapporten börjar med att introducera och... Hämtad den 24 november, , från ADVFN, McDonald's Historical Stock Chart. Hämtad den 24 november, , från Baertlein, L. McDonald's juli samma butik försäljning platt, sämsta på 9 år. Hämtad den 24 november, , från Hill, C. Mason, OH: South-Western, Cengage Learning. är ett finansiellt tjänsteföretag som har funnits i flera år. Kommunikationssidan av finansiella tjänster är Bownes specialitet, eftersom de tillhandahåller "regulatoriska och efterlevnadsdokument; personliga bokslut; registreringspaket; och försäljnings- och marknadsföringssäkerheter" Bowne, Företaget har utökat sin verksamhet under de senaste åren på grund av önskan att vara involverad i alla aspekter av deras kunders finansiella transaktioner.


I februari slog Bowne ihop sina tjänster med de av.. Bowne kommer att förbli helt autonom utom i... Referenser Bowne. Bownes årsredovisning. Cesnovar, T. Effekten av strategisk ledning på affärsresultat: Empirisk forskning. Journal for East European Management Studies, 11 3. Grant, J. Framsteg och utmaningar inom strategisk ledning. International Journal of Business, 12 1. O'Shannassy, ​​T. Modern strategisk ledning: Balansering av strategiskt tänkande och strategisk planering för interna och externa intressenter. Singapore Management Review, 25 1. Strategisk ledning i affärsutveckling Termen "strategisk planering" används generellt i snäv mening, nämligen tillämpningen av ledningsverktyg för att ta itu med områden som lönsamhet, effektivitet, tillväxt och konkurrensfördelar.


I slutändan, för att ta itu med intressenternas oro för ökat aktieägarvärde och långsiktig konkurrenskraft. Affärsutveckling är kärnan i strategiskt tänkande och kräver fantasi och innovation. Det bör vara proaktivt och föregripande. Det innebär skapandet av en unik konfiguration av företagets nyckelfunktioner, som kommer att matcha utmaningarna i dess miljö och ger strategiska fördelar. Det finns två distinkta faser: Alternativgenereringsfasen, där kreativiteten måste tillåtas blomstra och olika idéer dyker upp. Alternativvalsfasen, där alternativen begränsas genom en systematisk filtreringsprocess.


Processen är ofta iterativ med flera cykler som sker genom de två faserna. I den första fasen arbetar den strategiska ledningsgruppen med... Verk som citeras Aguilar, F. Skanna affärsmiljön. New York: Macmillan. Brown, A. Superhantering: Hur man utnyttjar förändring för personlig och organisatorisk framgång. New York: Mentor. Brown, L. Saving the planet: Hur man formar en miljömässigt hållbar global ekonomi. New York W. Norton och Co. Coates, J. Identifiering och hantering av problem: Det senaste inom metoder och tekniker. Forskningsprojekt Palo Alto, CA: Electric Power Research Group. Faktum är att om vi betraktar ett hotell, till exempel i en intern analys, kommer den finansiella analysen att utvärdera hotellets ekonomiska hälsa, med tanke på några av branschens egenskaper som säsongsvariationer och det faktum att hotellets intäkter kan bero på den period den verkar under.


I likhet med andra branscher kommer dock finansiella nyckeltal att beräknas utifrån grundutlåtandena. En intern diagnos av funktionella områden kommer att ta hänsyn till gästfrihetsbranschens specificitet. I denna mening spelar marknadsföring och marknadsföring en viktig roll, liksom PR, för att säkerställa att kunderna är nöjda med de tjänster som tillhandahålls och att de kommer att använda samma anläggning även i framtiden. Den yttre miljöanalysen kommer att ta hänsyn till några av de faktorer som påverkar besöksnäringen. Dessa kan till exempel vara lagar om juridiska faktorer som kan påverka... Bibliografi 1.


Comerford, Robert a. Text och verktyg för affärspolicy. Andra upplagan. Kapitel 1. html Comerford, Robert a. Text och verktyg för affärspolitik andra upplagan. Strategisk ledning blir allt viktigare i den offentliga sektorn. Organisationer inom den offentliga sektorn införlivar strategiska ledningsprinciper i ett försök att förbättra organisationens effektivitet och effektivitet. Detta understryker vikten av effektiv strategisk ledning. Strategisk ledning är särskilt viktig inom ramen för brottsbekämpning. Brottsbekämpande organisationer måste ha en specificerad vision och uppdrag samt mål och mål. För en polisavdelning måste målen och målen baseras på både interna och externa faktorer, såsom tillgängliga ekonomiska resurser och personal, kriminalitet och sociokulturell struktur.


Vid strategisk planering ska avdelningen till exempel överväga om den har de resurser och personal som behövs för att bemöta brott, förebygga brott och för att stärka den allmänna säkerheten. En viktig aspekt av strategisk ledning är involvering av intressenter. Som organisation... Men bristen på stabilitet i dessa partnerskap är en stor svaghet för företaget idag. I släppte Apple följande grafik som visar hur genomgripande de trodde att videobaserade enheter skulle vara, vilket tydligt gör värdet av digitala innehållsleverantörer avgörande för deras framtida affärsmodell.


Marknadsbedömning av videokapabla iPods källa: Apple Investor Relations, Implementering: Apple kommer att behöva arbeta nära sitt forsknings- och utvecklingsteam för att se vad Apple kommer med på bordet. Trots framgångarna med iPod och iPhone bör Apple fortsätta att göra produkter som är bekanta för kunden men mer användarvänliga. Genom att göra det kan Apple erbjuda sina kunder produkter till en lägre kostnad. Dessutom kan Apple också minska kostnaderna genom att använda outsourcade forsknings- och utvecklingsteam. Implementering av en konkurrenskraftig produkt som är relevant för Apple måste sedan ta hänsyn till en affärsmodell som återspeglar... Konsekvenserna av att skapa ett mer rättvist partnerekosystem som respekterar behoven och vinstkraven från leverantörer av digitalt innehåll kommer att skapa större differentiering snabbare än produkter Berling, Apples innovation har drivits på produktnivå, men de vacklar inom områdena för partnerskap Abel, Vad som behövs är produkter som konkurrerar med Apple på en funktionell nivå men har en mer öppen arkitektur som gör att innehållsleverantörer kan behålla sina marginaler och lönsamhet.


Utvärdering Vid utvärdering av differentieringsstrategins prestanda måste de mätvärden som är förknippade med innehållsanvändning och överföringar som Apple är mycket beroende av Casadesus-Masanell, Hervas-Drane läggas till med vinst per partner också. Först då öppnas en. Som en regional aktör på en hårt konkurrensutsatt marknad står vi inför en oviss framtid. Vi förvärvade Deltacom för att underlätta framtida tillväxt, men en snabb titt på vår ekonomi tyder på att vår tillväxt har avtagit och våra vinster minskade till nästan ingenting förra året MSN Moneycentral. En av problemen är att det fanns en betydande överlappning mellan Earthlink och Deltacom, och vi kände att detta skulle ge oss synergier, i verkligheten gjorde det oss helt enkelt större utan att förbättra vår verksamhet eller minska vår risk.


Vid det här laget behöver vi förmodligen en ny strategisk riktning för att säkerställa vår framtida överlevnad. Diversifiering är en av de bästa strategierna för att uppnå detta. Inom portföljförvaltning är diversifiering en strategi där ett antal olika typer av investeringar skapas i en enda portfölj Investopedia, Referenser Investopedia. Definition av diversifiering. asp Investopedia. Risk och diversifiering. asp Katzenstein, J. Diversifieringsstrategier. California State University. ppt MSN Moneycentral Strategisk hantering av Amazon och Yahoo.

No comments:

Post a Comment